måndag 8 oktober 2012

Insomnia

När jag jobbade på krogen, långa pass, som avslutades tidigast 23, då kunde det vara svårt att varva ned. Skulle man dessutom börja jobba kl 8:00 nästa dag och även då hade 12-15 timmar framför sig, ja, då kunde det vara riktigt svårt att somna in. Tror det är därför många tar en öl efter jobbet i restaurangbranschen. För att varva ned. Efter ett tag behövs det två öl. Sen tre....men det är en annan historia.

Om Ni tänker Er sömnproblemen en vanlig jobbhelg, som jag nyss beskrivit, så kanske Ni kan föreställa Er min sömnlösa natt. Utan öl.

1,5 år av förberedelser och väntan. Det enda jag vill är att börja köra uppe på mässan. Inte vänta en hel natt till. Inte tänka mer. Bara jobba!

Nu har de flesta andra vaknat, det hörs ljud från rummen bredvid och i korridoren. Micke har redan gjort ett inlägg på Facebook. Vi samlas kl 4:00 i vestibulen. En taxi är beställd till 4:15. Jag och Lyndon åker och hämtar upp Kristina på hennes hotell, medan Micke, Even och Martin tar bilen.

Snart är det dags.

Nu får vi snart svar på vad domarna tycker om vårt sätt att tolka de krångliga reglerna. Nu är det nästan bara upp till oss. Gameface på och en leende mask på utsidan. Kul ska vi ha. Snart....


See you on the flipside!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar