onsdag 25 april 2012

......for president!

På tåget hem från Gastro Nord, ska jag försöka summera dagarna som gått.

Hemma i Örebro, på Virginska Skolrestaurangen har jag fått rapporter om att det gått väldigt bra. Det kändes inte helt bra att åka iväg, med en ledig och så skulle Anki och Annica få åka iväg på mässan med den chartrade bussen från Örebro kommun. Vi hade pratat igenom arbetsfördelning, schema och ev vikarier etc och papperet såg det ok ut..... I fredags. På måndagen var läget ett annat med ytterligare två frånvarande. Men då våra halvtidare kunde hoppa in någon timma extra och med vikarie så gick det tydligen riktigt bra.

Anna uttryckte det bäst på sin Facebook;
Fy fan vad vi är bra- Virginska Skolrestaurangen for president!

Jag kan bara hålla med! Tacksam över att ha så bra medarbetare, som man tryggt kan lämna över verksamheten till, utan dem skulle mina andra uppdrag och arbetet med os tex vara mycket svårare att genomföra!


Skolmatsgastro avgjordes och fantastiskt nog så vann vår vän och lagmedlem Lyndon Bruce McLeod med sitt lag! Sjukt bra jobbat! Lyndon säger inte så mycket som vi andra i laget, som tvärtom håller låda mest hela tiden, han är minst, rent fysiskt (med mig som god tvåa)- men när han säger något så är det väl valda ord och just nu, just nu är Lyndon störst!

Lyndon for president!

Mitt lilla framträdande i Martin o Serveras monter tyckte jag gick bra, första tillfället var mer välbesökt än det andra, men jag hoppas kunnat inspirera några till sätt att få maten vi serverar se lite roligare ut, att jobba med både förberedda produkter och färska på ett sätt som komplementerar varandra. Jag hoppas också på ett fortsatt samarbete med M&S- det finns så mycket man kan göra!

Me for president!

Jag träffade många roliga och duktiga människor också, såklart. Alla som jobbar med skolmat och mat i offentlig sektor överhuvudtaget, gör ett hästjobb med att utveckla måltiden, övervinna lagar, konventioner och förutfattade meningar. Det görs oftast med små medel av människor som har en egen övertygelse om att de vill och kan förändra och förbättra. Om man själv vill något och har ett egenintresse av sitt jobb blir det oftast väldigt bra! Det kan man inte reglera och lagstifta om!

Svensk offentlig måltidspersonal for president!

Jag träffade Grace Fitzgerald i montern, för första gången i verkligheten. Jag kallade henne galen en gång, men det var i all välmening, eftersom jag gillar när folk är lite galna- jag hoppas hon har förlåtit mig och jag kan bara hålla med om att; "Crazy borders on genius".....

På kvällen igår, så slog jag och min sambo, som också jobbat och fortfarande jobbar på mässan, följe med Paul Svensson och Annika Unt Widell till restaurang Boqueria i Moodgallerian. De serverar tapas och det var fantastiskt gott! Passar mig som fisken i handsken med tapas, man kan testa massa olika sorters mat och eftersom servicen var mycket bra så gick det fort och lätt att ta in en rätt till, eller två. Underbart kul och trevligt sällskap. Annika är ju så kunnig och har alltid något bra tips och råd (tack, Annika- prosit!) och Paul, som jag inte kan säga att jag känner egentligen är en väldigt trevlig och inbjudande person, som håller på att öppna en restaurang i Vemdalen där vi har stuga- extra plus alltså!

All you wonderful människor for president!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar