måndag 13 augusti 2012

OS-feber?

Kunde inte låta bli, trots att jag skulle upp tidigt, att se avslutningen på OS. Rätt härlig tycker jag!

Kl 5:30 väcktes jag av sambon med gröt (tack!) och skjutsade sen henne till tåget. Lite för lite sömn då man somnat runt 01:00 - men det är ju bara sommar-OS vart fjärde år, trots allt.

Sen inledde jag min pilotsatsning med transportlöpning till jobbet (och hem sen då), som jag hoppas att jag skall få till. Snart flyttar vi och det blir 2 km längre vardera vägen, så det kan vara lämpligt att börja nu. Finns en del att fundera på vad gäller detta har jag upptäckt; man bör ju äta något innan, annars bränner man en massa muskler och de få jag har behövs nog. Nu varken KAN jag springa nära inpå en måltid och man BÖR inte det heller, så antingen får man gå upp VÄLDIGT tidigt, eller dra i sig en shake med lite snabba kolhydrater och lite protein för att inte försöra mer än man bygger upp. Sen dök det upp ett lite oförutsett problem när man väl sprungit klart; eftersvettningar! Svettas ju lätt 30 minuter efter duschen, känns sådär fräscht - för inte tror jag att jag har tid att sitta och svalka av mig 30 minuter efter löpningen....

Nåja, lyxproblem antar jag - men jag måste komma in i någon slags rutin, som dessutom är tidssmart för att komma i lite form. Skiter fullständigt i vad andra tycker, men JAG mår inte bra, varken psykiskt eller fysiskt över min nya kompis Kalaskulan. Ryggen behöver träningen och min garderob med ;)

Vardagen kan man dock inte springa ifrån och den slog ned som en bomb hemma igår. K packade sin väska för en vecka i Stockholm och jag skall packa min imorgon, för att även jag åka till storstan, där träningsläger väntar hos Micke på Annerstaskolan i dagarna tre. Jäkligt  bra av Lantmännen att spronsra oss med hotellvistelse för denna period på Scandic!

På lördag åker vi alla tåg upp till Säter, i Dalarna för att förbereda upplagning av menyn igen, på söndag, men nu på lokala råvaror på Gårdsrundan. Det kommer nog bli ett kul event! Jag har aldrig varit i Säter och stadshotellet så litet och trevligt ut.

Apropå Lantmännen så kom de nyss ut med sin tidning "Aktuellt", (s 22-23) där laget är med i ett litet reportage från i mars, då vi var på seniorboendet "Sällskapet Vänner till Pauvres Honteux", i Nockeby och lagade upp menyn för första gången i officiella sammanhang.

Nej, nu kommer det snart varor och det finns tusen och en sak att fixa med!

Hörs!
Härliga kantareller plockade på 30 minuter i lördags!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar