torsdag 20 december 2012

Stockholm

Tidigt, tidigt styrde jag och min sambo kosan mot storstan. Hon skulle till Annerstaskolan för att hjälpa till i köket och samla kunskap som hon behöver i sitt nya jobb och kanske lite för att pladdra med sin nya bästis Helena och äta julmat, no doubt. Utan tvekan serveras där Världens största och svulstiga julbord i Skolmatsvärlden, idag just. Kanske hinner jag smaka lite i eftermiddag.

Tidigt åkte vi för att det kan vara så otroliga köer in i Stockholm på morgonen och vi ville ha lite marginal. Det var såklart inga köer idag, så med 2,5 timmar tillgodo innan mitt första möte, befann jag mig bu i stan.

Av samma anledning åkte jag i god tid till just detta möte, då 1,2 mil kan ta en timma. Det gjorde det inte. Så nu sitter jag i bilen och väntar. Rätt ovanligt för att vara jag, faktiskt....

Mitt andra, planerade möte i eftermiddag ställdes in i morse pga sjukdom, så det var lite trist. Det är ju en bit hit och jag vill vara så effektiv som möjligt, men, men i, inte mycket att göra åt.

Kanske dyker något annat kul upp...

Dags att gå in!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar