måndag 28 maj 2012

Göttebörj!

Skön helg i solen, skaldjur, vänner, Loreen, mer sol, resultat: Bättre i ryggen och lika röd som sagda skaldjur!

Idag, måndag, var det som sagt dags för OS-träning i Götet. Even hade lånat Frölunda Kulturhus för tillställningen och vi sågs alla klockan 8 där. Ombyte och sedvanlig roast av alla deltagare, samt snack om jobb och uppgiften framför oss. Även om jag är bättre i ryggen kan jag inte påstå att jag är bra och det tär på energin. Innan det var dags att ställa sig och köra mitt köttbullsrace, så tog jag strategiskt lite mer piller. En timma senare var ca 1000 älgköttbullar klara. Jag är inte nöjd, varken med dem eller mitt mos, men det går jag inte in på mer just nu.

Vi har gjort saker i en annan ordning idag och lagt till sex sallader som man ska ha. Vi har också lagt till momentet med den portionerade efterrätten. Trots detta hann vi i tid och med mer träning vet jag att vi kan bli grymt bra!

Det kom en del politiker, kostchefer, tidningar och TV4 bl.a. Annika Unt Widell från Skolmatens Vänner och Agneta Renmark från Restaurangvärlden kom också - två kvinnor jag gillar skarpt!

Nu är jag på väg hem på tåget och skall ta en lugn promenad från stationen, för ryggens skull, jag har inte varit snäll mot den, men att röra på sig är ju bra. Fight fire with fire!

Ladda om för en halvdag på Chefsforum och kontorsjobb resten av dagen på jobbet. På onsdag åker jag tillbaks söderut för konferens i Smögen. Det brukar vara trevligt och vi kan snacka ihop oss om kommande termin och så... Hemkomst fredag kväll.

Nästa måndag Värnamo för träning den 5:e!

Ja just ja, min bortkomna kockrock har äntligen dykt upp!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar