tisdag 23 oktober 2012

Aj aj aj!

Skrek det från renseriet!

 Arbetshästen M hade klämt fingret rätt så otäckt på ett knepigt ställe. Snart konstaterade vi att han behövde åka in till vårdcentralen och han fick en tid tämligen omedelbart- tur det! Hans nagel såg ut som den på mitt högra ringfinger, när jag drämde igen kassaskåpsdörren på det för snart en månad sen, det ser fortfarande ut som jag har svart nagellack där.

Jag hoppade in och försökte få någon ordning i hans system och fick med Thomas hjälp ut dagens sallader. Tre utskick, två matsalar och två specialkostsalladsbarer är en del att hålla ordning på, i allafall när någon annan har den i sitt huvud....(ordningen alltså).

Sen förberedde jag inför imorgon med nya sallader. Det blev en OS- sallad, den med blomkålen och äpplet. En med broccoli och röda linser, som jag dressar imorgon, så inte broccolin ska missfärga, tycker den kan bli lite trist annars. Rostade haricot verts med vitlöksklyftor och rosmarin, som skall blandas med rostad paprika imorgon. Kokade gröna linser och blandade med apelsinrostade morötter i olika färger och kokade bulgur. Allt i ugnen- himla praktiskt!

Jag och Thomas passade på att dansa lite till Gagnam-style också, sen är man glad hela dagen!



Jo, M kom tillbaks till lunch med ett stort bandage - inget brutet dock!

Broccoli, röd lök och al-dente - linser
Blomkål, inlagd ingefära, creme fraiche och meze, samt äpple
Inte så bra bild, men gröna och röda linser och morötter





Min snygga nagel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar