måndag 15 oktober 2012

Bloggtorka

Nej, egentligen finns det hur mycket som helst att skriva om, men mitt i allt har jag en häck som skall klippas (läs motorsågsmassakern) ned från 2,5 meter till 80 cm, då vi har hörntomt och det har helt uppenbarligen de förra husägarna struntat i...och, kan man tänka, grannarna med. En hel skog ligger nu på min garageuppfart och efterarbetet är inte ens nästan klart. Ett badrum skall renoveras klart och även om vi gör precis som Arga Snickaren säger och tar ett rum i taget, så tar det tid - speciellt när det inte finn en ballofix i hela huset, alla rör är från 1962 och den standard som gällde då och det krävs adaptermuttrar och skruvar och muffar och rör överallt. Det senare hade varit ack så mycket bättre om jag kommit på INNAN jag slog av vattnet i hela huset (inga ballofixer som sagt) och rören inte gick att sätta tillbaks...och helt ärligt; när det tar en timma bara att skruva bort det fastrostade handfatet, vem fan vill skruva TILLBAKS det?

Nej, vi har inte köpt ett ruckel, utan snarare ett ganska underhållsfritt hus, men det är liksom dax att uppdatera det från - 62 till -12, typ.

Det är liksom inte läge att säga "Jag ska bara blogga först" efter att varit borta så mycket under det senaste året och sagt "Vi gör det sen" - längre....

Men jag lägger upp en lite film så länge - håll till godo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar