onsdag 24 oktober 2012

En kocks saga eller (cock-tail)

Har efter två års pendlande mellan hopp och förtvivlan äntligen hittat den mytomspunna köttkvarns-tillsatsen till blandaren på jobbet. Jag vågade mig ned i den mörka och ondskefulla källaren, dit jag färdats så många gånger förr i letandet efter skatter och insikter.

Jag jagade något annat, något futilt, nästan bara för att ha ett skäl att gå ned dit igen ...
Då plötsligt!

Plötsligt uppenbarade den sig i ett glömt hörn bakom spindelväv och damm. Den trehövdade och gigantiska spindeln som vaktade den med sitt liv, kom emot mig, med giftet droppandes från sina vassa gaddar - stoooora som svärd! Utan att tveka, ty jag har slagits med spindlar i mitt hem under lång tid nu och vet hur de skall tas, drog jag min rullade Serveratidning och slog till.

Jättespindeln var starkare än jag trott, men jag jag gav mig inte utan drog även min Dafgårdstidning i samma rörelse som jag kastade Kurts magiska matkorn i dess ögon....Segern var min!

Nu är den åter ibland oss och i bruk. Glad som ett barn på julafton smider jag nu planer om massinsmygning av malda grönsaker överallt - moahahahaha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar