onsdag 3 oktober 2012

Pussel

Sitter på tåget. Nyss passerat Arboga. För en stund sen lämnade jag min sambo och min son bakom mig på plattform 3 i Örebro. Min sambo är nu för första gången hemma själv med honom. Sköter markservicen. Fixar mat. Packar hans väska. Läser i läxboken. Nattar. Väcker. Frukost. Till skolan.

Vanliga saker. Som alla gör. Men det är inte hennes ansvar egentligen.

Min son ser pappa åka iväg, igen, för att göra något annat än att vara med honom, fast han redan är hos sin mamma varannan vecka. Han kanske undrar vad som är viktigare.

Hans mamma tar emot honom tre dagar tidigare än vad hon egentligen borde, då även min sambo åker till Tyskland.

På jobbet pusslar vi för att allt ska funka. I det lilla i verksamheten, då någon blir sjuk samma dag som jag är ledig och någon annan fått lov att vara ledig samma dag. I det stora, för att lönekostnader och timmar skall räcka till.

Vi gör scheman och pusslar. Om människor var som pusselbitar skulle det inte vara något större problem.

Människor är inte pusselbitar.

Men livet är ett pussel.

Tack för att Ni vill lägga det med mig, jag tror det kommer bli fint när det är klart....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar