fredag 5 oktober 2012

Invigning i Erfurt

Då har man varit med på en OS-invigning då. Alla kockar stod landsvis och väntade länge innan vi tillslut släpptes in. Så även vi, Team Fazer, Juniorlandslaget, det kända kocklandslaget och som sagt skolkockslaget. Team Sabis saknades. Lite surrealistiskt.

Sen tågade vi in landsvis, precis som på OS i London i somras. Bland de sista landen kom vi och när vi alla stod uppe på scenen kändes nog ännu mer surrealistiskt.

Jag och Micke var ju på lagledarinformation innan och kom därför efter de andra i laget. På vägen stannade jag och pratade med Fredrik Hedlund, som jag känner lite från Grythyttan. På den lilla stunden tappade jag såklart bort Micke. Jag hann tänka att det bara var att kolla efter en hög vit kockhatt, innan jag insåg det futila i den tanken. Ett par tusen höga kockhattar var samlade på samma ställe. En rätt så otrolig syn!

Efter den långa dagen gick vi ut och åt en riktig, lokal, tysk middag. För en spottstyver fick vi alla fantastiskt prisvärd husmanskost. Underbart!

Riktigt trött nu, men fick just reda på att Tvärsnytt körde sitt inslag ikväll,så jag ska ta mig tid att dela det här. Sjukt segt internet, så det kan ju ta sin lilla stund....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar