torsdag 4 oktober 2012

Rapport från Erfurt

Efter en lugn frukost så tog jag mig till terminal 5 på Arlanda. Jag hade lite tid att slå ihjäl innan nestor Micke dök upp, så jag passade på att checka in oss. Under tiden kunde jag konstatera att Ewa Dahlgren är rätt så lång.

Jag och Micke inhandlade presenter till Frau Zimmerman, som förestår sjukhusköket vi skall husera i fram till måndag. En massa gosaker blev det och vi hoppas hon och hennes personal uppskattar det och blir ännu mer välvilliga. Nyttigt med en bra relation till henne. Vi köpte också knäckebröd att ha vid serveringen, samt smörknivar i trä med älgar på......smöret skall vi göra själva.

Fika hanns med och två stora koppar kaffe på Starbucks, men sen bar det av. Två halvsovande kockar med rätt olika musik i sina öron satt två timmar i luften. Rätt odramatiskt. Rätt trist mat. Men mycket benplats.

Fick vårt bagage. Jag kände inte igen min väska, så den fick snurra två varv på bandet innan jag kollade lite extra noga på den....ja, vad ska man säga?

Inga problem att hitta tåget. Inga problem att hitta grabbarna. Inga problem att åka de två och en halv timmarna till Erfurt.

Just inga problem med nåt, faktiskt.

Skönt det!

Kocken gillar inte flygmat

På tåget
Imorgon börjar det.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar