onsdag 24 oktober 2012

Middag med BEAT

Får besök ikväll. Någon sa "pannbiff", jag sa "I fix!".

Eftersom jag hör till de lyckliga som har bönmassan BEAT i min frys, i praktiska 50 grams-puckar och dessutom svensk nötfärs, som jag själv packat i praktiska, platta paket, så tog jag ut dem i morse.

Försöker minska midjemåttet och kolhydratintaget, iallafall de snabba och raffinerade sådana, så något ströbröd hade jag inte i smeten, annars som vanligt. Två teskedar potatismjöl, på 12 biffar istället för bröd blev det också.

Två ägg, dijonsenap, timjan, en finhackad lök och 300 g BEAT. Inga konstigheter.

Nu är de förstekta och väntar på att åka in i ugnen, precis som rotsakerna. Jag har under tiden stekt tre skivade lökar och brässerat dem i lite kalvfond, gjort en sallad på tomatklyftor och granatäpple. Av tomatens inkråm, juice från granatäpplet och lite citronsmaksatt olivolja har jag mixat en dressing.

Nu kan gästerna komma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar