måndag 24 september 2012

Genrep II

Så, genrepet avklarat. Nu borde man väl kunna säga att allt sitter perfekt och att det lossnat på en del detaljer, tex presentationen av efterrätten, som nu såg snygg ut och var bättre än någonsin. Evens lax var toppklass och har höjts varje gång den tillagats. Mickes schnitzlar var utan de tvekan de bästa han presterat. Martins ärtsoppa och tidigare nämnda efterrätt var också de bästa han presterat. Mina köttbullar hade perfekt konsistens och smaken var nog den högsta hittills. Moset var jag sådär nöjd med, smakade för lite palsternacka (även om en gäst uttryckte sin förtjusning över att få små bitar av  palsternackan i moset här och där, vilket gjorde det mer spännande att äta) och den andra batchen (man kan bara blanda hälften i taget, pga storleken på blandaren) blev seg, för att jag lät potatisen stå för länge utanför ugnen, utan ånga, så det får jag tänka på i Erfurt.

Många viktiga och kul personer kom och vi fick bra kritik för maten och jag tyckte att det var många som var engagerade och positiva till vår satsning.

Jag tog tillfället i akt och uttryckte allas vår tacksamhet för vår personal på vardera arbetsplats, som ställer upp mycket för att vi skall kunna genomföra detta. Både eventen, som innebär extrajobb på plats, men också den frånvaro av oss chefer, som det innebär, när vi tränar och nu skall tävla. Extra stort tack idag till min personal på Virginska och lite extra, extra tack till Anna och Annica som stannade kvar och städade och diskade till 18:30!

Fick under eftermiddagen lite trevande och direkta frågor om jag var intresserad av andra jobb, ett som skulle innebära att byta helt och hållet och et annat som är ett extragig, som konsult, om jag förstår det rätt. Det sista lät kul, med svensk mat utomlands.....vi får se helt enkelt, men jag kan ju säga så mycket att jag inte med lätthet skulle lämna Virginska just nu i allafall!

Det var kul att träffa laget igen och lite extra kul att få ta hand om Lyndon och Martin, som sov över hos oss och vi fick även ha dem som middagsgäster på söndag kväll. Trevligt!

Radio Örebro direktsände från träningen och TV 4 kom och spelade in ett inslag som förhoppningsvis sänds imorgon, tisdag. Inslaget skall vara lokalt, men jag håller tummarna för att det kommer även nationellt. Jag kommer lägga upp länken här såklart.

Nu är det dags att försöka sova - lång dag full med jobb även imorgon!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar