tisdag 18 september 2012

Mogna beslut och fullt upp

Jag har varit med i finalen av Lokala Kocken i Örebro två gånger av två möjliga. I år trodde jag inte att jag skulle KUNNA vara med, pga Culinary Olympics, som om Lokala Kocken hållits samma tidsperiod som förr, skulle ha krockat med detta.

Nu har de flyttat datumet.

Jag kan vara med.

Fan!

Att vara med två gånger men inte VINNA retar mig som tusan. All tid och energi som lagts ned är lite i onödan. All tid som tagits från vila, hem, sambo och barn är inte värt lika mycket om man inte vinner. Däremot är jag glad att ha tagit mig till final, så nåt måste jag ju göra rätt.

Igår var jag på upptakts/informationsmöte för Lokala Kocken och jag känner mig taggad...och jag KAN ju vara med...i alla fall teoretiskt. Om jag fixar råvaror nu i veckan, på eftermiddagarna och ställer mig tidigt på lördag och börjar testlaga samt skriva recept, kör på hela dagen tills det är dags för herrklubben jag är med i men bara varit på två gånger (jo, det är ju där man kan träffa nya vänner etc, jag är ju inte från Örebro, som Ni kanske vet, så jag känner inte så mycket folk, på riktigt, liksom) och eftersom sambon tar med min son till Uppsala, där hon skall träffa sina vänner - ja, då går det. Jag kan dessutom fortsätta på söndagen.

Jag KAN vara med!

OM jag försakar vila, det nya huset som pockar på med sånt som hus gärna pockar på med, den lilla tid jag skulle kunna umgås med familjen innan de åker och låt oss ponera att jag går vidare, ytterligare träning inför tävlingen, direkt efter OS...ja, då KAN jag vara med.

Bestämde mig igår för att inte ställa upp.

Det kommer fler tillfällen - för vissa saker....

Här är en länk till en sida som kan hjälpa dig med tips om hur man tar tillvara på rester eller mat som kanske skulle slängts annars:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar